יום שלישי, 2 ביוני 2015

מקצועה נדירה- מתכתית

לפני כשבועים הייתי בביקור שיגרתי ברומא שבאיטליה, אני מכיר את העיר הזאת היטב כיוון שגרתי שם המון שנים בלימודי אדריכלות וגם נשארתי שם להנאתי הרבה.
בביקור שלי הלכתי לשוק הפשפשים של רומא שמתקיים כל יום ראשון ושמו PORTA PORTESE.
יש שם מכל וכל, אבל להפתעתי מצאתי את המקצועה הזאת
מדובר במקצועה נדירה שלא להגיד נדירה מאוד, כיוון שאיש לא יודע עליה דבר.
לא ברור מהיכן היא, כלום, יש רק ראשי תיבות של החברה OAP

מה שמיוחד בכלי הזה הוא העובדה שרוב המנגנון ( פרט לשליטה על עומק החיתוך) נמצא בכיסוי של הלהב, זהו הבדל מהפכני ביחס למקצועות בסגנון ביילי או נוריס או בדרוק,
כל הכלי עשוי מתכת ( סוג של פח) שהיה צבוע בסוג של צבע חרושתי בהתזה, כמו של רכב לצורך העניין, ישנן שרידים של הצפבע על גוף הכלי.


ישנם שלושה ברגים, האמצעי והגדול מביניהם שולט בעומק החיתוך, כלומר הבלטיות של הלהב ביחס לסוליה.

המנגנון המיוחד מאפשר שליטה על זוית הלהב, ימינה ושמאלה בעזרת הבורג השמאלי, והבורג הימני שולט במיקום של שובר השבבים ביחס לקצה הלהב.


עוד נקודה מעניינית היא הלהב, זהו להב מיוחד אשר בקצהו מולחמת פיסת מתכת השונה מגוף הלהב, כלומר סוג של למינציה, הבעיה שלי עם הלהב הזה היא שאני לא מצליח להשחיז את הקצה. מדובר במתכת מהקשות שנתקלתי בהן בחיי, שום דבר חוץ מפלטת יהלום לא יכולה על הקצה הזה.
מי שמכיר, יודע, שמע, חושב ש, משהו על המקצועה המיוחדת הזאת מוזמן לפנות אלי ולעזור לי להבין מה מדובר.
054-7923825, מישאל

2 תגובות:

  1. אולי מדובר ביצרן בשם .BREV ?
    https://www.google.co.il/search?q=brev.+tools&safe=active&hl=en&biw=1920&bih=911&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=3BVvVdPVN8OU7Qal0oDgDg&ved=0CAYQ_AUoAQ#safe=active&hl=en&tbm=isch&q=brev.+tools+wrench

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התדובה, חיפשתי בתמונות ששלחת , למערי לא מצאתי קצה חוט בכיוון המוביל למקצועה המדוברת.
      אבל תודה על התגובה

      מחק