יום שלישי, 14 באפריל 2015

מה נגמר עם הסכסך?

ובכן הסכסך שאני מדבר עליו לא נגמר ולא ייגמר לעולם, נהפוך הוא, בלי הסכסך אנחנו גמורים, ולא נוכל לנסר ביעילות, ולא נדע איך להשחיז את המסורים שלנו כדי שינסרו בקלות וביעילות, הסכסך שאני מדבר עליו הוא הזיג-זג , הסט, הזווית שנותנים לשיני המסור בכדי לאפשר ניסור יעיל.
גיליתי את המונח הזה תודות לאורן פייגנבאום מ"עץ לדעת" אשר שוחח איתי בטלפון ואמר את המילה "סיכסוך" באותו הקשר. לקח לי עוד כמה פעמים ששוחחתי עם אורן בכדי להפנים שיש כאן מילה או מונח שאני צריך לחקור.
יש לי דוד ידען, איש יקר ואהוב, שלמה דפן שמו, ובשבוע שעבר בזמן שביקרתי אותו בנסיבות, אמנם,לא משמחות, ניצלתי את ההזדמנות והצצתי במילון אבן שושן המלא שברשותו, כבר לא מוצאים היום מילונים בבתים של אנשים, פתחתי את הערך סיכסוך ומיד מצאתי את מבוקשי, הסכסך הוא המונח המדוייק והוא מבטא תרגום הדומה למילה זיג-זג ומתרגם אותה הלכה למעשה.
ובהקשר שלנו הסכסך הוא ההטיה של שיני המסור לכדי יצירת מרווח בין קצות השיניים המאפשר את תנועת המסור בצורה חלקה. לא אכנס כאן לכל ההיבטים של תצורת שיני המסור, לכל סוג ניסור יש את המסור עם תצורת שיניים המתאימה לו, אפשר לדבר על כך שעות. אבל ברשומה זאת אני מתכבד להזמין את כל קהל חובבי הנגרות המסורתית והפחות מסורתית להשתמש במונח סכסך לבטא את ההטיה של שיני המסור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה